x

Beskrivelse af holdlederrollen 

Ungdomshold, der er tilmeldt holdturneringen, skal have en holdleder, som har hovedansvaret for holdet. Det kan fx være en af spillernes forældre. 
Rollen indebærer bl.a., at holdlederen sætter holdet, er med i hallen til holdkampe både på hjemme- og udebane, indberetter resultater, kan se resultater og stillinger mm. 

Til hold- og kampadministration anvendes BadmintonPlayer: 

Hvis man ikke er bekendt med reglementet for ungdomsholdturneringen (fx hvordan man sætter hold ud fra ranglisten, hvilke spillere man kan/må bruge, reserver mm.), så anbefales det, at man gør sig bekendt med Badminton Danmarks regelsæt. 

Generelle punkter som er gode at have styr på: 
  • Info til alle potentielle spillere på holdet om spilletider for sæsonen, når disse foreligger. 
  • Udtagelse til holdet; giv spillerne besked i god tid og få tilbagemelding om de kan spille eller ej. Skal der indkaldes reserver? 
  • Holdopstilling: Hvem spiller hvad, og holdes samme styrkeorden i alle kampe i den enkelte holdkampsrunde? Ofte er der to holdkampe i en holdkampsrunde og man er ikke forpligtet til at stille med samme hold og/eller styrkeorden (doublerne kan også kombineres i forskellige konstellationer) i hver holdkampsrunde. 
  • Planlæg kørsel til udekampe. 
  • Praktik i hallen ved hjemmekampe; adgang/nøgle til hallen (koordiner med Sabri og/eller ungdomsudvalget (USU), alarm, omklædning, toiletter, vandpost, cafeteriet, net, bolde mm. Husk også, at det er kutyme, at alle spillere (både ude- og hjemmehold) kan hente en gratis sodavand i cafeteriet. Og husk at holdlederen (og holdet) er vært for alle gæster! 

Huskeliste til spillerne: 
  • Ketcher, sko, spillertøj til flere kampe (meget gerne klubspillertøj for at tilgodese vores sponsorer), drikkedunk, snacks til energidepoterne og håndklæde/skiftetøj til efter kampene. 
  • Opfordre gerne til, at man bader i hallen (dvs. i omklædningen), da det både er hyggeligt/socialt, og så er der en meget rarere "atmosfære" i bilen hjem :). 

Hjemmekampe - tjeklisten: 
  • Computer/tablet/mobil med internet (hvis muligt), så holdopstillinger og resultater kan indberettes online, mens alle holdene er i hallen. 
  • Slåbolde og nye bolde til opvarmning/kampene. 
  • Tællere til kampene; er det en mulighed i hallerne, kan det være med til at give et ekstra element til holdkampene og gøre det nemt for alle at følge med i kampenes resultater. 
  • Holdlederen er ansvarlig for, senest kl. 23:59 den dag holdkampene er afviklet, at indberette resultaterne for samtlige kampe klubben er vært for, altså også de kampe, hvor NKB's eget hold ikke deltager. 
  • Kom altid i god tid til de hjemmekampe, dit hold er vært for, så alt er klar til at gå i gang til den programsatte tid, og dine gæster ikke ankommer til en tom hal. 
  • Sig hej til de gæstende holdledere/forældre og fortæl lidt om din plan for afvikling af kampene på dagen, herunder praktik omkring holdsedler, resultater og bolde. Alt imens du naturligvis også byder dine egne spillere/forældre velkommen og sørger for, at de er godt varmet op og bekendt med holdopstillingen, de skal spille efter. 
  • Husk at få alle resultater noteret og de fysiske holdsedler underskrevet af de gæstende holdledere, inden I siger tak for kampene og i dag.
  • Tilbage er oprydning i hallen, hvor det er tilladt at inddrage sit hold. 

Udekampe - tjeklisten: 
  • Indberet som minimum din holdopstilling til første holdkamp på forhånd i BadmintonPlayer, så det er nemt at sætte kampene i gang til programsatte tid. 
  • Kom altid i god tid, så spillerne i ro og mag kan klæde om og få varmet op. 
  • Mens spillerne klæder om, så hils på værternes/modstandernes holdledere og spørg ind til, hvorvidt der er noget praktik, I skal være opmærksomme på. 
  • Spørg til værternes plan for afvikling af kampene på dagen, så du kan have dine spillere klar til start på de rette tidspunkter. 
  • Husk at underskrive holdsedler. 
  • Tag et billede af holdsedlerne og et holdbillede med mobilen, så kan du altid fortælle nysgerrige forældre præcis, hvordan det gik, indtil resultaterne er tilgængelige online.
  • Tak for i dag til værterne og modstanderne. 
  • Tjek at du og holdet har ryddet pænt op, hvor I har været i hallen, inden afgang. 

Husk både ude og hjemme at være med til at understøtte fairplay i hallerne, så alle får en god oplevelse med badmintonsporten - uanset om man vinder eller taber. 

Hvis der er spørgsmål, tvivl, forslag mm., så er man ALTID velkommen til at tage fat i Ungdomsudvalget (USU), som vil hjælpe jer bedst muligt. 

God fornøjelse i hallerne - og TAK for hjælpen :). 

Kontakt: Link 
Niverødvej 40, 2990 Nivå
Bank: 1551-0007264062
CVR: 6231 5512

Følg os

Facebook -

Instagram -

Sponsorer